luni, 21 mai 2012

Rotunjimi





Chrissei, căreia îi plac cercurile :)

În jurul ei era mereu o rotire
şi îşi procura pălării largi, circulare,
sprijinite, parcă, de perlele din urechi;
ceasuri concentrice numărau, aveam impresia,
miile de buline din guler, şi nasturii,
iar când i-am spus că ochii nu-i sunt deloc alungiţi
mi s-a părut că avea râsul atotştiutor.

Trebuia, aşadar, să stai drept ca un domn la tango,
să ai, ca şi el, un piept lat şi puternic
pentru a-mbrăţişa toate aceste circuite sprinţare
şi, pentru ca, la fel ca în dans,
pasul ei albastru să devină un vrej
- rodul lui va fi, domnul meu, o boabă rotundă
- ceva îmi spune că transparentă.

8 comentarii:

  1. !!!!!!!!!!!!

    magnific.

    ce fericita trebuie sa fie ea acum :-)

    RăspundețiȘtergere
  2. ;-) da, ea este acum foarte fericita pentru acest caduri neasemuite. nicicand nimeni nu si-ar dori ceva mai rotund.
    draga mea, m-ai terminat cu ultimele doua versuri, rotunde ca o zi rotunda in frumusetea ei. multumesc iar si iar. simt rotunjimea imbratisarilor voastre.

    RăspundețiȘtergere
  3. Roxana,m-am gandit in cateva ocazii,multe dintre ele tot de tine daruite,ca merita sa scrii doar pentru asta,pentru semnele de punctuatie care nu permit echivocuri,pentru un superlativ care denota totala bucurie,pentru aceste lucruri pe care,fiind aici,in rotunjimi,as vrea sa le numesc boabe transparente,perfecte,aparent invizibile,care fac din viata noastra de aici una aleasa.
    as vrea,da,sa fiti mereu fericite,ce naiv suna...

    RăspundețiȘtergere
  4. Chrissa draga,toate aceste rotunjimi sunt arce din cercurile desenate pe cer,as vrea sa am gratia acelor fetite filiforme care inconjoara lumea cu un cerc,si sa imprastii asta in jurul vostru,poate fara sa stiti...
    la multi ani de atatea ori cat este posibil:)

    RăspundețiȘtergere
  5. nu ma mai satur, este una din cele mai frumoase postari, iar poezia este atat de buna, este chiar una dintre cel mai rotunjite, ea insasi ca o boaba rotunda, perfecta! :-)

    RăspundețiȘtergere
  6. :)ma bucur intr-adevar,era,cumva,o poezie cu care va eram datoare,nu mai scrisesem de mult ceva la care sa ma intorc,precum intr-un cerc:)am scris-o repede,insa mi-au dat de lucru,ca de obicei,conjunctiile,repetitiile,pe care nu le vad niciodata,stii,toate alea:)si voiam sa am rochia lui Cris,cu buline,insa,cum nu a apucat sa mi-o trimita,a trebuit sa fac apel la tot arsenalul vestimentar concentric:)

    RăspundețiȘtergere
  7. este minunat ce ai facut. am recitit-o de atatea ori si mi se pare, asa cum spune si A., rotunda, rotunda si transparenta pana la perfectiune. multumesc de atatea ori cat este posibil ;-)

    RăspundețiȘtergere
  8. eu cred ca tu ai adaugat, putin cate putin,cate un segment din cerc,eu doar le-am insailat aici.bulinele,linistea din poezia precedenta,pe care o numeai"rotunda" samd.iar aici este ca si cum niste fete s-ar fi adunat sa brodeze sau sa danseze tango:)rostogolind,in jurul lor,simboluri:)

    RăspundețiȘtergere

Blog Archive

Persoane interesate

Despre mine

Fotografia mea
mono no aware-conceptul nipon care m-a preocupat, poate, cel mai mult, cu a sa "evanescenţă a lucrurilor"
Un produs Blogger.