vineri, 11 noiembrie 2011

Albastru (pagină dintr-un jurnal)




















"I-am scris prietenei mele din O. despre cum s-au aşternut frunzele aici şi despre ciorapii cei albaştri pe care i-am găsit la solduri - îmi era teamă că o să uit; când tac, uit, şi apoi o iau de la capăt cu tăcerea. Prietena mea F. mi-a spus că asta e din cauză că sunt Taur, iar pe Tauri nu-i deranjează că lucrurile se repetă, numai că mi-e greu să-mi imaginez pe cineva care să nu-şi dea seama că lucrurile se repetă; în fine. Dar, dacă tot n-am o miză mai serioasă, vreau să cred că tac pentru a-mi reaminti, când, ca să fiu sinceră, nu mă prea interesează toate chestiile astea, i-am scris dintr-un fel de estetism impudic, cam grosolan pentru gustul meu, sper să nu-şi dea seama. Dar o ştiam îndrăgostită de stepa rusească şi de frig, ştiam că-şi va imagina imediat gestul meu de profesoară la tablă, arătându-i mestecenii galbeni; şi, apoi, poate, pulpa mea albastră încolăcind unul dintre trunchiurile argintii, şi felul în care, netam-nesam, o sărut câteodată pe buze, în lumina înnălbită a zilei, înroşind-o.
Ca să fiu sinceră, nu i-am scris nimic, nu am avut timp, abia am apucat să mă gândesc o clipă la ea, are o bonetă albastră, care îmi place mie, iar mestecenii cred că i-am luat dintr-un roman cu imagini puternice, de cine ştie când. Şi totuşi, să scriu ca să nu uit - îi trimit mâine ciorapii, cu aerele mele de mister şi pompoşenie îi spun că sunt un robinet deschis în tâmpla mea, pic-pic..."


...

2 comentarii:

  1. Cat de frumos scrii tu si cum tot ce scrii devine poezie... Cat invidiez puterea acestor cuvinte si intensitatea acestor randuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chrissa draga,stii,ca si mine,ca nu sunt decat micute exercitii pentru ce ,poate,voi scrie candva.Mai mult decat atat insa,sunt libertatea mea-libertatea de a nu sti si de a invata.Ca intotdeauna insa,ma bucur atata pentru bucuria care mi se spune ca o dau...imbratisez

    RăspundețiȘtergere

Blog Archive

Persoane interesate

Despre mine

Fotografia mea
mono no aware-conceptul nipon care m-a preocupat, poate, cel mai mult, cu a sa "evanescenţă a lucrurilor"
Un produs Blogger.