miercuri, 20 aprilie 2011

Fântâna




Nu mai ştiu sigur ce-au zis -
- hipermetropie sau miopie -
cert e că simţeam nisip pe pleoape.

Dacă te speli de şapte ori
cu apă scoasă de şapte ori
dintr-o fântână săpată de şapte ori
boala ochilor se duce
mi-a spus bătrâna cu irişi de catifea.

Şapte abluţiuni
cu şapte picături
scoase din humă
de şapte ori
- şi nisipul din pleoape
s-a făcut deşert.

În camera întunecată
mi-am închis, o dată, pleoapele
- fântâna a ţâşnit,
de lacrimi udată,
infinit săpată,
de nisip uitată
m-am întors, spălată.


...

4 comentarii:

  1. pe-un picior de plai, pe-o gură de rai, şed 7 mioare un pic negrişoare şi ce îmi grăieşte? 7 din poveşte...
    e în înţelepciunea populară de aci o împletire ca apa curată şi rece din fântână.

    şi era un contre-jour, se întâmplă când eşti cu ochii în soare.

    RăspundețiȘtergere
  2. atat de racoroasa poezia iscata de versurile mele,parca buzele fetei din fotografie sunt,acum,umede,iar apoi sta in soare si isi usuca proaspata ingurgitare:)da,intotdeauna m-au fascinat imaginile acelea din filme,in care oamenii raman statici,dupa secventele in care:au luat apa de la o pompa,in mijlocul multimii sau raman suspendati intr-un hamac,sub soare.atatea povesti,stiute.

    RăspundețiȘtergere
  3. cat de puternica devine poezia ta cu un detaliu ca acesta: 'cert e că simţeam nisip pe pleoape'. si cat de lin curge apoi, ca o poezie populara. cat mi-a placut!

    RăspundețiȘtergere
  4. da,acel vers este firesc,adevarat,pentru un moment al timpului.restul mi se pare denotativ,insa m-am bazat mult pe ideea de curgere ,uneori atat de lina.iti multumesc,draga cris,atata daruire pentru incantatiile mele puerile,adesea atat de stangace-chiar daca,de fapt,nu poti gresi,in asa ceva

    RăspundețiȘtergere

Blog Archive

Persoane interesate

Despre mine

Fotografia mea
mono no aware-conceptul nipon care m-a preocupat, poate, cel mai mult, cu a sa "evanescenţă a lucrurilor"
Un produs Blogger.